Thursday, August 22, 2013

Sügise udusilmad

On teil ikka aimu, et sügis on juba ukse taga? Või peaaegu, et on ukse taga. Varsti lähevad lapsed kooli. Katarinalgi tuleb esimene uhke koolipäev. Aga ilma järgi on sügis juba pauguga uksest sisse sadanud ja teatas kõva ja selge häälega: ''Mul sai Suvest kõrini! Nüüd on minu kord. Suvi on lihtsalt liiiiga iiiiiigaaaav...'' Vot nii. Seepärast ongi meil kõik nii vihmane ja märg ja kuidagi sügisene. Isegi osad puulehed on kollased. Pole enam kaua jäänud äige sügise tulekuni.
Sügisega seoses on ju astrid õide puhkenud. Noh, need lilled, mida paljud 1.septembril oma õpetajatele viivad. Ilusad lilled. Näevad küll rääbakad välja, aga ikkagist ilusad ja nostalgiat täis. Vat, osade lilledega on see lugu, et neid saab vaid teatud aastaaegadel - piibelehti saab vaid kevadel, sinililli ka, astreid saab ainult sügisel, pojenge saab suve alguses, jne. Aga samas roose võid igal ajal osta. Nelke ka. Liiliaid samamoodi. Paljude lilledega on nii - osta mis ajal tahad. On vaid need üksikud, mida tahad ja ootad, sest neid saab lühikese aja jooksul konkreetsel aastaajal. Nii käisidki mu neelud juba pikka aega astrite järel. Ma tõesti ei tea, mis mul nende lilledega viimasel ajal on, lihtsalt pean neid saama. Eile käisingi Vabaduse väljaku juurest ekstra selle jaoks Kakuga möödas, et astreid osta. Ostsingi. Ilusad lillad ja valged ja roosad. Enesetunne läks kohe paremaks! Pluss, see on vihje mehele, et mulle ikka võib ka lilli tuua, kuigi see on mõttetu raharaiskamine. Aga lilled on ilusad ja teevad tuju heaks. Vot nii. Vaielgu siis keegi veel vastu. Minu tuju on igatahes hea - lilled ilusti vaasis ja rõõmustavad mind, sest päikest ju pole. Lihtne on teha inimest õnnelikuks, kui ta õnnelikuks tegemiseks pole vaja palju.

Eile tegin Sassile ka väikese üllatuse-kingituse - ostsin talle Steve Jobsi eluloo raamatu. Kord ta laenas seda raamatukogust, pikendas kaks korda, aga läbi ta seda ei saanud. Nüüd võib vähemalt nii kaua seda lugeda kui tahab. Eks raamat ole ikka paks ka. Nii et mõneks ajaks on lugemisvara mehel olemas.

No comments:

Post a Comment