Tuesday, August 24, 2010

Taasavastus

Kummalisi asju siin ilmas juhtub nii mõnigi kord. Eriti kui tagantjärele mõelda.
Nädalavahetusel vaatasin vanema õega filmi malest. Üks ärimees läks kooli õpetajaks ja hakkas 4.klaasi õpilastele malet õpetama. Mind valdas soov mängida malet. Kunagi ammu (päris mitu aastat tagasi) mängisin ühe tüübiga jippii mängutoas malet. Ta õpetas mind ja ma sain põhitõdedele piha. Ma olin malemängust tol ajal vaimustuses! Tahtsin õppida ja teada saada aina rohkem. Isegi kaks maleraamatut on olemas, millest ühte ainult lehitsesin. Mu malemängu huvi kadus, sest mingil kummalisel põhjusel jäime kaugeks. Koos tema kadumisega, kadus ka huvi male vastu. Mingi kummaline jõud on minus säilitanud huvi malemängu vastu. See huvi kerkis esile filmivaatamisega. Ma tundsin, et ma pean mängima male. Täna msnis olles, hakkas minuga rääkima inimene, kellega me pole rääkinud aastaid (tegu on inimesega, kes mulle male õpetas, siis kui ma veel loll ja noor ja ilus olin). Noh, sügisel natuke rääkisime, aga see oli tõesti pealiskaudne ja pigem viisakusvestlus. Kommenteeris mu msni nime (keemilise naeratuse kohta) ja küsis: ''male?'' Loomulikult olin nõus! Seda kahel põhjusel: 1. võimalus inimesega rääkida, 2. malet saan ju mängida! Mängisimegi playray's päris mitu partiid. Tegelikul oli ehmatus suur. Ma ei mäletanud eriti midagi sellest! Kuidas mingi malend käib, seda küll, aga noh... Noorem õde aitas mind natuke, sest tema poiss on ju males proff. Aga ega õdegi midagi päästa suutnud. Ma kaotasin kõik mängud! Alguses olin pettunud. Ainult see pettumus muutus rõõmuks. Ma nautisin neid mänge! Ma tundsin, et ma mõtlen. Mu hallid kooldunud ja tööta ajurakud pidid vaeva nägema, et ühtegi nuppu liigutada. Aga hakkama sain! Asi polnudki nii hull kui esmapilgul paistis. Nüüd tahan ma veel ja veel ja veel seda mängida! Mängiks päevad otsa malet nii et aju kärsahaisu välja ajaks! Mulle meeldib mõelda, ja nüüd ma sain seda teha. Ma sain keskenduda ja peaaegu nägin tervikut. See oli omamoodi lahe ja uus kogemus ja uued emotsioonid asusid esile.
Kus peitub kummalisus? Võib-olla polegi asi kummaline. Pöörame ette teise külje. Üks päev vaatan maleteemalist mängufilmi ja tahan male mängida, paar päeva hiljem mängin juba malet ja seda nii ootamatult, et kõik sõnad kadusid meeltest. See oli nagu mingi kummaline vägi, mis viis mind tagasi male juurde. Viis mind tahtmiseni, et prooviks mängida. Prooviks saada paremaks mängijaks kui ma olin. Ja mul on tahe mängida malet. Mõelda tervikuna. Saada tervikuks malemängu ja -nuppudega. Male on mõtlejatele.

No comments:

Post a Comment